Stoppen creditcards

Qander is gestopt met al haar creditcardactiviteiten. De bestaande overeenkomsten van deze kaartprogramma's zijn door Qander opgezegd. U hebt inmiddels een e-mail en/of brief hierover ontvangen. 

Wanneer u vragen hebt over het stopzetten van de kaartprogramma's, bekijkt u dan hieronder de meest gestelde vragen en antwoorden. 

Komt u er toch niet uit? Dan kunt u ons altijd bellen. Onze medewerkers zijn van maandag tot en met vrijdag van 9.00 uur tot 17.30 uur bereikbaar op telefoonnummer 073 - 646 25 55.

Meest gestelde vragen

  • Ik heb mijn creditcard gebruikt voor een aankoop of betaling maar deze aankoop gaat niet door. Wat gebeurt er met dit bedrag?
    Als u een aankoop of betaling (bijvoorbeeld vliegtickets) hebt gedaan met uw creditcard, maar deze aankoop gaat niet door (eventueel door de Corona-crisis), dan kunt u een regeling treffen met de leverancier. Deze kan u dan een tegoedbon aanbieden. Of u kunt afspreken dat de dienst of het product op een later tijdstip alsnog wordt geleverd. Gezien de bijzondere situatie rondom corona heeft dit de voorkeur.

    Hebt u met de leverancier afgesproken dat het bedrag wordt teruggestort, zorgt u er dan voor dat de leverancier dit bedrag niet terugstort op uw creditcardrekening. Per 1 april is uw creditcardrekening gesloten en per 1 oktober is Qander geen VISA deelnemer meer. Daarom kan Qander er niet meer voor zorgen dat dit bedrag van uw creditcardrekening naar uw bankrekening wordt gestort. Spreekt u daarom met uw leverancier af dat deze het bedrag terugstort op een andere rekening dan uw creditcardrekening.
  • Ik heb mijn creditcard gebruikt voor een boeking en deze is nu gecanceld. Wat gebeurt er met dit bedrag?
    Als u een aankoop of betaling (bijvoorbeeld vliegtickets) hebt gedaan met uw creditcard, maar deze aankoop gaat niet door (eventueel door de Corona-crisis), dan kunt u een regeling treffen met de leverancier. Deze kan u dan een tegoedbon aanbieden. Of u kunt afspreken dat de boeking wordt verschoven naar een later tijdstip. Gezien de bijzondere situatie rondom corona heeft dit de voorkeur.

    Hebt u met de leverancier afgesproken dat het bedrag wordt teruggestort, zorgt u er dan voor dat de leverancier dit bedrag niet terugstort op uw creditcardrekening. Per 1 april is uw creditcardrekening gesloten en per 1 oktober is Qander geen VISA deelnemer meer. Daarom kan Qander er niet meer voor zorgen dat dit bedrag van uw creditcardrekening naar uw bankrekening wordt gestort. Spreekt u daarom met uw leverancier af dat deze het bedrag terugstort op een andere rekening dan uw creditcardrekening.
  • Waarom stopt Qander met het uitgeven van creditcards en betaalkaarten?
    Qander wil zich uitsluitend richten op het verstrekken van doorlopende kredieten en persoonlijke leningen.
  • Kan ik na 1 april 2020 ook in termijnen blijven betalen?
    Indien u op dit moment in termijnen betaalt, dan verandert dit niet. De maandelijkse lasten blijven gelijk. U blijft gewoon betalen op de wijze die u gewend bent tot het volledig uitstaand saldo is ingelost. Hierna wordt uw rekening gesloten.
  • Wat gebeurt er met een gereserveerd bedrag op mijn creditcard voor een transactie na 31 maart 2020?
    Iedere transactie na 31 maart 2020 zal geen doorgang vinden. U moet de transactie opnieuw verrichten met een andere creditcard of een andere betaalwijze.
  • Wat gebeurt er met een periodieke betaling, bijvoorbeeld voor een abonnement, die nog plaatsvindt op mijn creditcard of betaalkaart?
    Iedere transactie na 31 maart 2020 zal geen doorgang vinden. U moet de periodieke betaling overzetten op een andere creditcard of een andere betaalwijze.
  • Blijf ik toegang houden tot Mijn Qander omgeving en/of de Qander app?
    U blijft toegang houden tot uw Mijn Qander omgeving en/of uw Qander app. Vanaf dat uw rekening is gesloten, hebt u nog 13 maanden toegang tot de Mijn Qander omgeving en/of uw Mijn Qander app
  • Is het mogelijk om extra of volledig in te lossen?
    Extra inlossen is altijd mogelijk en is boetevrij. Dit kan op twee manieren:
    1. Via Mijn Qander
    2. Via een bankoverschrijving naar Stichting Incasso Qander in ’s-Hertogenbosch, IBAN NL50 INGB 0677 3486 65 onder vermelding van uw postcode, huisnummer en rekeningnummer.
    Uw betaling ziet u terug op uw volgende rekeningoverzicht. Houd daarbij rekening met een verwerkingstijd van maximaal 7 werkdagen. U kunt uw betaling ook zien op het transactieoverzicht in Mijn Qander.
  • Tot wanneer ontvang ik nog rekeningoverzichten?
    Als u in termijnen terug blijft betalen, dan ontvangt u rekeningoverzichten zolang u nog uitstaand saldo hebt. Indien u maandelijks het volledige saldo aflost, dan ontvangt u uiterlijk één maand na het volledig aflossen uw laatste rekeningoverzicht.
    Zolang u nog saldo hebt blijven uw rekeningoverzichten zichtbaar in de Mijn Qander omgeving en/of uw Mijn Qander App. Indien uw rekening is gesloten blijven uw rekeningoverzichten 13 maanden zichtbaar in de Mijn Qander omgeving en/of uw Mijn Qander app.
  • Wat gebeurt er met de BKR registratie?
    Als u een creditcard met een kredietovereenkomst heeft, dan staat uw creditcard geregistreerd bij BKR. Deze wordt door ons afgemeld zodra u het totale openstaand saldo hebt terugbetaald en de storno periode van 56 dagen van de laatste automatische incasso is verstreken.
    U hoeft hier niets voor te doen.