Stoppen creditcards

Qander heeft besloten om te stoppen met haar creditcardactiviteiten. Hierdoor worden onder andere de volgende kaartprogramma's beëindigd:

  • Flex Visa Card
  • Holland Visa Card
  • Visa Card

De bestaande overeenkomsten van deze kaartprogramma's worden door Qander opgezegd. U ontvangt of hebt inmiddels een e-mail en/of brief hierover ontvangen. 

Mogelijk hebt u vragen over het stopzetten van de kaartprogramma's, daarom vindt u hieronder de meest gestelde vragen en antwoorden. 

Komt u er toch niet uit? Dan kunt u ons altijd bellen. Onze medewerkers zijn van maandag tot en met vrijdag van 9.00 uur tot 17.30 uur bereikbaar op telefoonnummer 073 - 646 25 55.

Meest gestelde vragen

  • Waarom stopt Qander met het uitgeven van creditcards en betaalkaarten?
    Qander wil zich uitsluitend richten op het verstrekken van doorlopende kredieten en persoonlijke leningen.
  • Hoe lang kan ik nog aankopen of betalingen doen met mijn creditcard of betaalkaart?
    U kunt tot 1 april 2020 aankopen of betalingen doen met uw creditcard of betaalkaart. Vanaf 1 april 2020 is het niet meer mogelijk om aankopen of betalingen te doen.
  • Kan ik nog een andere creditcard of betaalkaart bij jullie afnemen?
    Nee, dit is helaas niet mogelijk. Qander geeft geen creditcards of betaalkaarten meer uit.
  • Kan ik na 1 april 2020 ook in termijnen blijven betalen?
    Indien u op dit moment in termijnen betaalt, dan verandert dit niet. De maandelijkse lasten blijven gelijk. U blijft gewoon betalen op de wijze die u gewend bent tot het volledig uitstaand saldo is ingelost. Hierna wordt uw rekening gesloten.
  • Wat gebeurt er met een gereserveerd bedrag op mijn creditcard of betaalkaart voor een transactie na 31 maart 2020?
    Vanaf 1 april 2020 kunnen er geen transacties meer gedaan worden. Iedere transactie na 31 maart 2020 zal geen doorgang vinden. U kunt de transactie het beste tijdig opnieuw verrichten met een andere creditcard of een andere betaalwijze.
  • Wat gebeurt er met een periodieke betaling, bijvoorbeeld voor een abonnement, die nog plaatsvindt op mijn creditcard of betaalkaart?
    Vanaf 1 april 2020 kunnen er geen transacties meer gedaan worden. Iedere transactie na 31 maart 2020 zal geen doorgang vinden. U kunt de periodieke betaling het beste tijdig overzetten op een andere creditcard of een andere betaalwijze.
  • Wanneer wordt de teveel betaalde kaartbijdrage verrekend of teruggestort?
    De teveel betaalde kaartbijdrage wordt uiterlijk in de eerste week van april 2020 verrekend of teruggestort. Dit geldt uiteraard ook voor de kaartbijdrage van een eventuele partnercard.
  • Er is een partnerkaart gekoppeld aan de creditcard of betaalkaart, wordt deze opgezegd?
    De opzegging die u hebt ontvangen geldt ook voor de partnerkaart. Na 1 april 2020 is het niet meer mogelijk om aankopen of betalingen te doen met de partnerkaart.
  • Blijf ik toegang houden tot Mijn Qander omgeving en/of de Qander app?
    U blijft ook na 1 april 2020 toegang houden tot uw Mijn Qander omgeving en/of uw Qander app.
  • Is het mogelijk om extra of volledig in te lossen?
    Extra inlossen is altijd mogelijk en is boetevrij. Dit kan op twee manieren:
    1. Via Mijn Qander
    2. Via een bankoverschrijving naar Stichting Incasso Qander in ’s-Hertogenbosch, IBAN NL50 INGB 0677 3486 65 onder vermelding van uw postcode, huisnummer en rekeningnummer.
    Uw betaling ziet u terug op uw volgende rekeningoverzicht. Houd daarbij rekening met een verwerkingstijd van maximaal 7 werkdagen. U kunt uw betaling ook zien op het transactieoverzicht in Mijn Qander.
  • Tot wanneer ontvang ik nog rekeningoverzichten?
    Als u in termijnen terug blijft betalen, dan ontvangt u rekeningoverzichten zolang u nog uitstaand saldo hebt. Indien u maandelijks het volledige saldo aflost, dan ontvangt u uiterlijk één maand na het volledig aflossen uw laatste rekeningoverzicht.
    Zolang u nog saldo hebt blijven uw rekeningoverzichten zichtbaar in de Mijn Qander omgeving en/of uw Mijn Qander App. Indien uw rekening is gesloten blijven uw rekeningoverzichten 24 maanden zichtbaar in de Mijn Qander omgeving en/of uw Qander app.
  • Kan ik de kaartlimiet van mijn creditcard nog wijzigen?
    Het is helaas niet meer mogelijk om uw kaartlimiet nog aan te passen.
  • Wat gebeurt er met de BKR registratie?
    Als u een creditcard met een kredietovereenkomst heeft, dan staat uw creditcard geregistreerd bij BKR. Deze wordt door ons afgemeld zodra u het totale openstaand saldo hebt terugbetaald en de storno periode van 56 dagen van de laatste automatische incasso is verstreken.
    U hoeft hier niets voor te doen.