Creditcard

Bij verlies of diefstal van uw creditcard onderneemt u de volgende stappen:

  1. Bel direct 00 31 (0)73 646 25 99 en laat uw creditcard blokkeren.
    • Het direct blokkeren van uw creditcard is erg belangrijk. Zo kan misbruik worden voorkomen.
    • U kunt ons dag en nacht op dit telefoonnummer bereiken vanuit binnen- en buitenland.
  1. Doe aangifte bij de politie.
    Laat zo spoedig mogelijk een proces-verbaal opmaken bij de politie. Dit is noodzakelijk. Indien nodig kan de politie dan in samenwerking met Qander verdere stappen ondernemen.

Let op!
Houdt u  goed uw rekeningoverzichten en transactieoverzicht in de gaten. U logt hiervoor in op Mijn Qander. Herkent u een transactie niet? Meldt u dit dan binnen 45 dagen na de boekingsdatum. Download hiervoor het formulier betwiste transactie .

Hebt u uw nieuwe Visa Card ontvangen? U kunt uw creditcard gebruiken nadat u deze eenvoudig hebt geactiveerd.

Klik hier om uw Visa Card zelf te activeren via Mijn Qander. Log in met uw e-mailadres en gekozen wachtwoord. U ziet direct het scherm waar u uw Visa Card kunt activeren.

U kunt ook contact opnemen met een van onze medewerkers via telefoonnummer: 073 - 646 2530. Zij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17.30 uur.

Vervangt de nieuwe creditcard uw huidige creditcard van Qander?

Let op! Zodra u de nieuwe creditcard activeert, kunt u uw huidige creditcard niet meer gebruiken. Deze wordt namelijk automatisch geblokkeerd.

Verified by Visa is een extra beveiligingsmaatregel voor uw betalingen via internet. Hiermee is online winkelen met uw Visa Card nóg veiliger. Uw Visa Card is hiervoor automatisch aangemeld.

Wat is Verified by Visa? 

Tijdens het betalen met uw Visa Card, ontvangt u per SMS een eenmalige code op uw mobiele telefoon. Deze code is de extra Verified by Visa controle. U vult de code in bij het Verified by Visa scherm tijdens het betalen en rond vervolgens de betaling af. Door de code weten de verkoper en Qander dat u degene bent die de aankoop doet. Zo voorkomen we fraude.

Hoe werkt betalen met Verified by Visa?

  1. Online betalen met uw Visa Card
    U kiest in het winkelmandje van de webwinkel bij betaalwijze Creditcard. Hier voert u uw creditcardgegevens in en gaat naar de volgende stap.
  2. De extra Verified by Visa controle
    Na het invoeren van uw creditcardgegevens ziet u het Verified by Visa scherm. Hier moet u de eenmalige code invullen om de online betaling af te ronden.
  3. De eenmalige code per SMS op uw mobiele telefoon
    De eenmalige code ontvangt u automatisch per SMS op uw mobiele telefoon. Dit is een 6-cijferig nummer met als afzender Qander. De code is 10 minuten geldig. Het is belangrijk dat uw mobiele telefoonnummer juist in onze administratie staat. Zonder deze code kunt u uw online betaling niet afronden.
  4. De online betaling afronden
    Vul eenvoudig het 6-cijferige nummer in bij het Verified by Visa scherm. Accepteer de voorwaarden en klik op de button 'bevestigen'.

Meer informatie of de Verified by Visa video bekijken? Ga naar de Verified by Visa pagina.

U kunt een kopie van uw huidige pincode aanvragen.

Voor het aanvragen van een kopie neemt u contact op met een van onze medewerkers van de afdeling klantenservice via telefoonnummer: 073 - 646 25 30. Zij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17.30 uur.

Neemt u contact op met een van onze medewerkers van de afdeling klantenservice via telefoonnummer: 073 - 646 25 30. Zij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17.30 uur.

Wij zoeken dan voor u uit waarom uw pincode niet werkt. 

U kunt met uw Visa Card van Qander op 2 manieren geld opnemen.

Geldautomaat
Met uw Visa Card en pincode kunt u wereldwijd geld opnemen bij meer dan 1 miljoen geldautomaten. U herkent ze aan het Visa-logo. U kunt driemaal per dag minimaal € 20,- en maximaal € 350,- per keer opnemen. Voor elke geldautomaat transactie brengen wij 2% van het opgenomen bedrag in rekening met een minimum van € 4,95. U betaalt direct rente over het opgenomen bedrag. U vindt op uw originele overeenkomst de met u gemaakte afspraken over de rente.

Cash Service
U kunt binnen de limiet van uw Visa creditcard geld naar uw eigen bankrekening laten overmaken via de Cash Service van Qander.

  • U hebt het geld binnen 2 werkdagen op uw lopende rekening.
  • U betaalt direct rente over het opgenomen bedrag.
  • U vindt op uw originele overeenkomst de met u gemaakte afspraken over de rente.

Als u niet genoeg bestedingsruimte hebt, dan maakt Qander het bedrag over dat wél binnen uw mogelijkheden ligt. Betaling zoals vastgelegd in de Algemene voorwaarden Creditcard van Qander Consumer Finance B.V. Over het opgenomen bedrag betaalt u een variabele rente. U betaalt het bedrag terug volgens de voorwaarden van de originele kredietovereenkomst(en). Daarnaast gelden alle overige voorwaarden van de originele kredietovereenkomst(en). Uitbetaling onder voorbehoud van goedkeuring door Qander.

Wilt u uw limiet van uw Visa Card of Doorlopend krediet verhogen of verlagen?
Dan kunt u dit zelf aanvragen in Mijn Qander. Wij nemen vervolgens telefonisch contact met u op om uw mogelijkheden door te nemen. De verwerking duurt enkele werkdagen dus vraag tijdig de wijziging van uw limiet aan.

Natuurlijk kunt u ook altijd telefonisch contact met ons opnemen.

Uw Visa Card kan om verschillende redenen worden geweigerd bij gebruik. Onderstaand vindt u een overzicht.

Algemeen

  • U hebt de kredietlimiet van uw creditcard bereikt. Als u de kredietlimiet van uw creditcard hebt bereikt dan kunt u geen geld meer opnemen of betalen met uw creditcard. Log in op Mijn Qander en ga naar het transactieoverzicht van uw rekening. U ziet direct wat uw kredietlimiet en uw bestedingsruimte is.
  • Uw creditcard is geblokkeerd. Als uw creditcard is geblokkeerd kunt u geen geld opnemen bij de geldautomaat of betalen bij een Visa-acceptatiepunt. Meestal plaatsen wij deze blokkade uit veiligheidsoverwegingen. Bijvoorbeeld om misbruik van de creditcard te voorkomen. Of ter voorkoming van het oplopen van eventuele betalingsachterstanden. Als u de blokkade wilt opheffen, neemt u dan telefonisch contact op met de afdeling klantenservice
  • De magneetstrip op uw creditcard werkt niet. U neemt dan telefonisch contact op met de afdeling klantenservice.  Meld dat de magneetstrip van uw creditcard niet werkt en geef aan dat u een nieuwe creditcard wilt ontvangen. Wij verwerken uw verzoek dan zo snel mogelijk.
  • Uw Visa Card is nog niet geactiveerd. Ga naar Mijn Qander om de creditcard te activeren. U ontvangt dan binnen enkele dagen een pincode.
  • De vervaldatum van de creditcard is overschreden. Elke creditcard kan tot en met de vervaldatum worden gebruikt. Controleer op uw creditcard of deze nog geldig is.
  • U hebt uw creditcard(s) eventueel met de bijbehorende rekening opgezegd. In dit geval blokkeren wij direct uw creditcard.
  • Qander staat deelname aan gok- en kansspelen met de creditcard niet toe. Het is daarom niet mogelijk om uw creditcard te gebruiken voor transacties met betrekking tot gok- en kansspelen.

Geldautomaat

  • U hebt tot driemaal toe de foutieve pincode ingevoerd. Als dit het geval is, neem dan direct contact op met de afdeling klantenservice. Geef door dat u driemaal een foutieve pincode hebt ingevoerd. Wij zorgen dan dat u uw pincode zo spoedig mogelijk weer kunt gebruiken.
  • U hebt al driemaal geld opgenomen op één dag. Met Visa Card van Qander kunt u maximaal driemaal per dag geld opnemen.
  • U hebt minder dan € 20,- of meer dan € 350,- willen opnemen. Per geldautomaatopname kunt u minimaal € 20,- en maximaal € 350,- opnemen.
  • De geldautomaat verwerkt geen Visa Cards. Met uw Visa Card en pincode kunt u wereldwijd geld opnemen bij alle geldautomaten met het Visa-logo.

Meestal plaatst Qander uit veiligheidsoverwegingen een blokkade op uw creditcard. Bijvoorbeeld om misbruik van de creditcard te voorkomen bij verlies en diefstal. Of ter voorkoming van het oplopen van eventuele betalingsachterstanden op uw rekening.

Als u de blokkade wilt opheffen, neemt u dan telefonisch contact op met de afdeling klantenservice.  U kunt ons ook een brief sturen met uw verzoek en een kopie van een geldig legitimatiebewijs. Wilt u uw partnerkaart ook laten deblokkeren? Stuur dan ook een kopie van een geldig legitimatiebewijs van uw partner.

Herkent u een transactie op uw rekeningoverzicht niet? Neem dan eerst zo snel mogelijk contact op met de afdeling klantenservice. Zij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17.30 uur op 073 - 646 2530.

Formulier downloaden en versturen 
Download vervolgens hier het formulier betwiste transactie en vul het in. Stuur of e-mail het ingevulde formulier met een kopie van uw rekening- of transactieoverzicht naar Qander. Hebt u andere gegevens die hiervoor van toepassing zijn, zoals een proces-verbaal of een verklaring? Stuur dit dan mee. Op het formulier staat het  postadres en e-mailadres.   

Wanneer gebruikt u het formulier betwiste transactie?
U gebruikt dit formulier als u een transactie in uw overzicht niet herkent. Meld dit binnen 45 dagen na de boekingsdatum. Houdt u hierbij goed uw rekeningoverzichten in de gaten. Uiteraard kunt u dagelijks uw transactieoverzicht controleren. Log hiervoor in op Mijn Qander.

Binnen 45 dagen na de boekingsdatum!
Het is belangrijk dat u dit ingevulde formulier binnen 45 dagen na de boekingsdatum naar ons stuurt. Aanvragen die te laat binnenkomen nemen wij niet in behandeling.

U vindt op uw overeenkomst de met u gemaakte afspraken over de kaartbijdrage. Brengen wij een kaartbijdrage in rekening? Dan vindt u deze transactie terug op uw rekening- en transactieoverzicht.

Betaalt u uw aankopen in termijnen terug? Of neemt u direct geld op via de Cash Service of geldautomaat? Dan brengt Qander direct rente in rekening. U vindt op uw originele overeenkomst de met u gemaakte afspraken over de rente.

Op uw creditcard staat een vervaldatum met de maand en jaar tot en met wanneer deze geldig is. Staat hier bijvoorbeeld 11/22. Dan betekent dit dat uw creditcard geldig is tot en met november 2022.

U ontvangt in de meeste gevallen één of twee maanden voordat uw creditcard is verlopen automatisch een nieuwe creditcard. Deze nieuwe creditcard kunt u pas gebruiken, na de vervaldatum van de oude creditcard. Hebt u deze nieuwe creditcard niet ontvangen? Neem dan contact op met de afdeling klantenservice.

Uw creditcard wordt vervangen door een nieuwe Visa Card. Het is belangrijk dat u uw nieuwe Visa Card activeert. Qander regelt voor u het volgende:

  1. Bij uw Visa Card hoort ook een persoonlijke pincode. Deze wordt apart naar u toegestuurd. Vervangt deze creditcard een oude kaart met hetzelfde creditcardnummer? Dan kunt u de bestaande pincode blijven gebruiken.

  2. Het uitstaand saldo dat op het moment van activatie op uw huidige creditcard staat, wordt op dat moment overgeheveld naar uw nieuwe Visa Card-rekening. Wordt er daarna nog een transactie geboekt op uw oude rekening? Dan boeken wij dat bedrag over op uw nieuwe rekening. Hierdoor kan het voorkomen dat u meer dan eenmaal een overboeking ziet in uw rekeningoverzichten.

  3. Uw huidige creditcardrekening wordt geblokkeerd. U kunt geen gebruik meer maken van uw huidige creditcard en de daaraan gekoppelde services en diensten. Wel kunt u uw rekening nog bekijken via Mijn Qander. U vindt daar de transacties en de historie terug.

  4. De kenmerken van uw huidige creditcardrekening worden overgezet naar uw nieuwe Visa Card-rekening. Bijvoorbeeld de incassodatum en de betalingsinstellingen. U kunt deze instellingen allemaal inzien op Mijn Qander.

Als u uw nieuwe Visa Card niet activeert, kunt u uw creditcard niet overal gebruiken.

U kunt ook een creditcard voor uw partner aanvragen.  We noemen dit een partnerkaart. Uw partner ontvangt een eigen creditcard en maakt gebruik van uw kredietlimiet.

Voor het aanvragen van een partnerkaart neemt u contact op met de afdeling klantenservice.

U wordt in de regel niet aansprakelijk gesteld voor schade, als er fraude is gepleegd met uw creditcardgegevens. Hoe dit werkt, leest u hieronder.

Wat verwacht Qander van u?
Het enige dat wij van u vragen, is dat u zorgvuldig omgaat met uw creditcard en de bijbehorende gegevens. Zorg ervoor dat u uw kaart zorgvuldig bewaart. En geef uw pincode in geen enkel geval aan iemand anders. Wij zullen u ook nooit om uw pincode vragen.   

Hoe werkt het bij een betaling waar u het niet mee eens bent?
Bent u het niet eens met een transactie op uw rekeningoverzicht, dan kunt u dit bij ons melden. Stuur daarvoor het formulier 'betwiste transacties' samen met een kopie van het rekeningoverzicht waar de transactie op staat, naar ons op.

Hoe gaat het vervolgens verder?
Na ontvangst van uw melding wordt er een onderzoek ingesteld naar de transactie waar het om gaat. Dit onderzoek kan o.a. bestaan uit contact met de partij waar de transactie heeft plaatsgevonden en het controleren van de handtekening op de transactiebon. Als uit dit onderzoek blijkt dat u niets te verwijten valt, dan wordt de transactie gecorrigeerd op uw rekening.

Meer hulp nodig?

Onze klantenservice staat 5 dagen per week voor u klaar

U belt ons

073 - 646 2530

U mailt ons

Contactformulier