Stoppen Knab Visa Card via Qander

U bent recent door Knab geïnformeerd dat het Knab creditcard programma wordt overgenomen door International Card Services (ICS). Dit heeft tot gevolg dat de overeenkomsten van de Knab Visa Card door Qander worden opgezegd. U ontvangt of hebt inmiddels een brief hierover ontvangen. 

Mogelijk hebt u vragen over het opzeggen van de overeenkomst, daarom vindt u hieronder de meest gestelde vragen en antwoorden.

Komt u er toch niet uit? Dan kunt u ons altijd bellen. Onze medewerkers zijn van maandag tot en met vrijdag van 9.00 uur tot 17.30 uur bereikbaar op telefoonnummer 073 - 646 25 55.

Meest gestelde vragen

  • Waarom stopt Qander met het uitgeven van de Knab Visa Card?
    Knab heeft besloten dat het Knab creditcard programma wordt overgenomen door International Card Services (ICS). U vraagt een Knab Creditcard via ICS hier aan
  • Waar vind ik meer informatie over de Knab Creditcard via ICS?
    Neemt u voor meer informatie contact op met Knab of bekijk de Knab Creditcard pagina
  • Hoe lang kan ik nog aankopen of betalingen doen met mijn Knab Visa Card?
    U kunt tot 1 april 2020 aankopen of betalingen doen met uw Knab Visa Card. Vanaf 1 april 2020 is het niet meer mogelijk om aankopen of betalingen te doen.
  • Kan ik nog een andere creditcard of betaalkaart bij jullie afnemen?
    Nee, dit is helaas niet mogelijk. Qander geeft geen creditcards of betaalkaarten meer uit. Een nieuwe Knab Creditcard vraagt u hier aan.
  • Kan ik na 1 april 2020 ook in termijnen blijven betalen?
    Indien u op dit moment in termijnen betaalt, dan verandert dit niet. De maandelijkse lasten blijven gelijk. U blijft gewoon betalen op de wijze die u gewend bent tot het volledig uitstaand saldo is ingelost. Hierna wordt uw rekening gesloten.
  • Wat gebeurt er met een gereserveerd bedrag op mijn Knab Visa Card voor een transactie na 31 maart 2020?
    Vanaf 1 april 2020 kunnen er geen transacties meer gedaan worden. Iedere transactie na 31 maart 2020 zal geen doorgang vinden. U kunt de transactie het beste tijdig opnieuw verrichten met een andere creditcard of een andere betaalwijze.
  • Wat gebeurt er met een periodieke betaling, bijvoorbeeld voor een abonnement, die nog plaatsvindt op mijn Knab Visa Card?
    Vanaf 1 april 2020 kunnen er geen transacties meer gedaan worden. Iedere transactie na 31 maart 2020 zal geen doorgang vinden. U kunt de periodieke betaling het beste tijdig overzetten op een andere creditcard of een andere betaalwijze.
  • Er is een partnerkaart gekoppeld aan de Knab Visa Card, wordt deze opgezegd?
    De opzegging die u hebt ontvangen geldt ook voor de partnerkaart. Na 1 april 2020 is het niet meer mogelijk om aankopen of betalingen te doen met de partnerkaart.
  • Blijf ik toegang houden tot Mijn Qander omgeving en/of de Qander app?
    U blijft ook na 1 april 2020 toegang houden tot uw Mijn Qander omgeving en/of uw Qander app.
  • Is het mogelijk om extra of volledig in te lossen?
    Extra inlossen is altijd mogelijk en is boetevrij. Dit kan op twee manieren:
    1. Via Mijn Qander
    2. Via een bankoverschrijving naar Stichting Incasso Qander in ’s-Hertogenbosch, IBAN NL50 INGB 0677 3486 65 onder vermelding van uw postcode, huisnummer en rekeningnummer.
    Uw betaling ziet u terug op uw volgende rekeningoverzicht. Houd daarbij rekening met een verwerkingstijd van maximaal 7 werkdagen. U kunt uw betaling ook zien op het transactieoverzicht in Mijn Qander.
  • Tot wanneer ontvang ik nog rekeningoverzichten?
    Als u in termijnen terug blijft betalen, dan ontvangt u rekeningoverzichten zolang u nog uitstaand saldo hebt. Indien u maandelijks het volledige saldo aflost, dan ontvangt u uiterlijk één maand na het volledig aflossen uw laatste rekeningoverzicht.
    Zolang u nog saldo hebt blijven uw rekeningoverzichten zichtbaar in de Mijn Qander omgeving en/of uw Mijn Qander App. Indien uw rekening is gesloten blijven uw rekeningoverzichten 24 maanden zichtbaar in de Mijn Qander omgeving en/of uw Qander app.
  • Kan ik de kaartlimiet van mijn Knab Visa Card nog wijzigen?
    Het is helaas niet meer mogelijk om uw kaartlimiet nog aan te passen.
  • Wat gebeurt er met de BKR registratie?
    Als u een Knab Visa Card met een kredietovereenkomst heeft, dan staat uw creditcard geregistreerd bij BKR. Deze wordt door ons afgemeld zodra u het totale openstaand saldo hebt terugbetaald en de storno periode van 56 dagen van de laatste automatische incasso is verstreken.
    U hoeft hier niets voor te doen.